Jag gillar höga och vackra hus

Karlatornet
Känner mig tveksam till om Karlatornet är vackert. Har inte bestämt mig än…

Jag gillar höga hus. Helst nya, snygga, höga hus. Men vem bestämmer vad som är ett snyggt (högt) hus?

Måste hus vara vackra? Ja! Och extra viktigt om det är et högt hus.

Som jag skrev om tidigare så håller Londons siluett på att förändras, de har en bra möjlighet att göra något bra. Och det verkar som att Göteborg – äntligen – kommer att komma igång med byggandet, både av bostäder och kontor.

Så alla som bygger – tänk till före!

via Nya anvisningar för höga hus i Göteborg – YimbyGBG.

Kommentera

