”Idag är det normalt att leva ohälsosamt” | SvD

Kaka

En bra text i Svenska Dagbladet om vad som är normalt.

Vad som är normalt ändras med tiden. En gång i tiden skulle du vara fet och blek – det visade att du kunde köpa mycket mat och att du inte behövde jobba ute på åkern.

Idag känns det som att normen är ät och var glad. Var inte konstig och tacka nej till kakor och tårtor – speciellt när någon bjuder – så otacksamt!

Men, jag mår inte alltid så bra när jag ätit för mycket av ”det goda”.

Så låt mig välja. Låt mig tacka nej.

Från SvD:

Jo, min poäng är att det som är normalt idag är att leva ohälsosamt. Folk tränar dåligt, äter dåligt, sover dåligt/för lite, stressar för mycket och så vidare.

Så om du vill lyckas med din träning, oavsett sett om du främst har hälsomål, prestationsmål eller rent estetiska mål så måste du vara beredd på att du kommer att sticka ut. Du kommer inte att leva ett ”normalt liv” enligt de normer som finns idag.

via ”Idag är det normalt att leva ohälsosamt” | SvD.

Kommentera

