OLW lurar konsumenten, eller är det kanske portionskontroll?

    

OLW minskar vikten på sina chipspåsar från 300gram till 275gram. Enligt OLW så sänker de vikten istället för att höja priset. Att denna förändring görs samtidigt som de ändrar designen är ingen tillfällighet. Hade de lagt till 25gram i påsen hade det varit tryckt med stora bokstäver så att ingen skulle missat det, men inte minskningen, den smyger de in. 

Kanske kan man se det som en markering från OLW att de tar sina konsumenters hälsa på alvar och tar bort en portion ur påsen. Ungefär som Coca-Cola försöker lura i oss att det inte är deras drycker som gör oss feta utan att vi rör oss för lite, dessutom kan du alltid välja Light…

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s