Trevor Horn

Jag gillar musik. Men inte allt. Jag är ingen allätare. När jag har funderat på om det finns någon minsta gemensam nämnae har jag kommit fram till:

Trevor Horn.

Han ligger bakom så mycket av den musik som jag lyssnade på under 80 och 90-talet.

Så hittade jag denna spellista på YouTube med musik från/med/av honom!
Prince’s Trust Concert 2004 Wembley Arena.

Min musikaliska resa med Trevor Horn börjar med låt 5 och ABC – Poison Arrow.

Trevor Horn - Pet Shop Boys

ABC

Art Of Noise

Propaganda

Yes

Pet Shop Boys

Lisa Stansfield

t.A.T.u.

Seal

Frankie Goes To Hollywood

Finns (eller fanns) på DVD http://www.discogs.com/Trevor-Horn-Slaves-To-The-Rhythm/release/1380777

 

Kommentera

